Matitunnid

Matitunnid algajatele toimuvad maksimaalselt kaheksastes gruppides, nii jõuab treener kõigile piisavalt tähelepanu pöörata ja harjutuste korrektset sooritamist jälgida.

Nagu nimigi ütleb, tehakse harjutusi põrandale asetatud mattidel ning vastupanuna kasutatakse oma keharaskust.

inpilates-alustajate-tund

Kasud, mida matitreeningust saad:

  • paneb kehas energia liikuma – peale tundi on kergem ja pikem olla;
  • tekib arenenud kehatunnetus liikumise suundadest ja paraneb koordinatsioon (mõlemat on tarvis igapäevasel liigutamisel ja kõndimisel);
  • aktiveeruvad ülakeha toestavad korsetilihased;
  • saad oskuse jälgida oma keharaskuse liikumist erinevatel tasapindadel ja õpid märkama oma keha joondumist.

 

Õpetame sulle:

  • korrektset kehahoiakut;
  • hingamist;
  • pilatese treeningute juurde kuuluvat sõnavara;
  • harjutuste sooritamise tehnikat;
  • sujuvat liikumist ühest harjutusest teise;
  • kuidas harjutusi tehes õiget kehatunnetust leida.

Matitund kestab 55 minutit.

Nõuanne: ükskõik millisel tasemel sa ka ei treeniks, kindlasti suhtle aktiivselt oma õpetajaga ja küsi temalt tagasisidet enda arengu osas. Kui sulle ühel hetkel ettepanek tehakse, ole valmis liikuma ka järgmisele tasemele, et saaksid end uute teadmiste ja oskustega rikastada.

 

Matitunnid jagunevad järgnevatesse tasemetesse:

Algajad

Algajate rühmatund on neile, kes on läbinud alustaja paketi tunnid, omandanud esmase pilatese sõnavara, baasharjutused ja -asendid ning mõistnud ja oma kehaga kogenud pilatese meetodi tõhusust, läbimõeldust ja vajalikkust.

Algajate tunnis õpid selgeks esimesed põhiharjutused erinevates asendites ja lihvid nende sooritust täiuseni. Muutmaks treeninguid huvitavamaks ja tõhusamaks, kasutad lisaks abistavaid vahendeid nagu pallid, võimlemiskepid, pilatese jõurõngad, jalaraskused ja hantlid.

See tase on sulle, kui sinu kogemus on 0–1 aasta.

Tase 1

Rühmatund, kus sooritame pilatese põhiharjutusi kindlas järjekorras ning keskendume soorituse ja sujuvuse lihvimisele. Kavas on 30 põhiharjutust, mille juures on abiks erinevad vahendid.

See on sinu tase, kui oled käinud pilateses 1–2 aastat.

Tase 2

Kui sinu pilatese kogemus on 2–4 aastat ning sa suudad teha esimese taseme harjutusi kõigile kuuele pilatese printsiibile vastavalt, pane end selle taseme tundi kirja.

Teisel tasemel teeme harjutusi suurema intensiivsusega ja vähendame kokkupuutepinda matiga, et gravitatsioon saaks sulle maksimaalselt vastu töötada. Tund on liikuv ja vastavalt tunni eesmärgile kasutame ka erinevaid vahendeid.

Tase 3

Tund pilatese gurmaanidele, kes on treeninud 4 või enam aastat matil ja/või seadmetel.

Harjutused pakuvad väljakutset ja vahelduvad kiires tempos. Peenhäälestame tehnikaid ning tegutseme hoogsalt. Kõrvaltvaatajale paistab treening elegantse ning täiuseni lihvitud koreograafiana.